MAAR DAN ..

Een geŰscaleerde situatie! Het is belangrijk om ook te kunnen handelen als het uit de hand loopt. Dit trainen wij met behulp van realistische casuïstiek en trainingen die gericht zijn op de werkzaamheden van de cursist. Wij onderscheiden ons van heel veel andere aanbieders, door de cursist niet alleen de gangbare zelfverdedigingkunstjes aan te leren. Een agressieve klant gaat immers niet in de houding staan, zodat uw medewerker daarop een aangeleerde techniek kan uitvoeren. Wij maken mensen bewust van wat hun lichaam onbewust kan: De Gardist gaat uit van het Primaire Reactie Systeem van de mens.

Hiermee bedoelen we de houding die iemand onbewust aanneemt wanneer hij bijvoorbeeld schrikt, valt of aangevallen wordt. Ook maken wij onze cursisten bewust van de primaire reacties van andere mensen. Bijvoorbeeld in een situatie wanneer de ander agressief wordt, een bedreiging gaat vormen of uit is op ruzie.  Wij trainen uw mensen deze reacties van klanten te herkennen.

En nog belangrijker: De Gardist traint uw mensen bedreigende situaties te voorspellen! En daarop te reageren. Nog vˇˇrdat het echt escaleert!